Commerciële Vaardigheden

Al onze trainingsprogramma’s zijn ontworpen voor directe impact op één of meerdere domeinen van de sales velocity. De aandacht voor de dagelijkse praktijk staat centraal, waarin we continu antwoord willen geven op de vraag: “hoe dan?”

De inhoud voor in-company trainingen wordt in overleg met de opdrachtgever op maat gemaakt. Onze trainingen zijn geschikt voor elk niveau: voor startend salestalent tot doorgewinterde seniors.

Hieronder staat een overzicht van alle aangeboden trainingen in commerciële vaardigheden. Wil je weten welke trainingen de grootste impact hebben op de sales velocity variabelen, gebruik dan een van de tabs hierboven.

Multichannel Outreach

Leerdoel: Effectief en efficient in contact komen met je prospect

Proactief accounts managen

Leerdoel: De potentie van bestaande klanten optimaliseren, door de relatie te verbeteren en uit te bouwen.

Het pitchen en presenteren van je propositie en oplossing

Leerdoel: Je oplossing met waarde presenteren om het voor de klant zo makkelijk mogelijk te maken een positief besluit te nemen.

Strategisch doorvragen

Leerdoel: Doorvragen en anticiperen, zodat je als partner een structureel lange termijn samenwerking aan kunt gaan.

Gekwalificeerd een afspraak boeken

Leerdoel: Effectief en klantgericht een gekwalificeerde afspraak boeken.

Basis adviserend verkopen

Leerdoel: Klantgericht en adviesgericht verkopen, om de klant te helpen om een goed besluit te nemen.

De behoefte van de klant achterhalen

Leerdoel: De klant zo goed begrijpen dat je de behoefte achter de behoefte in kaart kunt brengen.

Structureel en strategisch verkopen

Leerdoel: De klant inspireren met nieuwe inzichten en een gezamenlijk visie verkopen die aansluit bij je diensten.

Onderhandelen

Leerdoel: Het ontwikkelen van een win-win situatie met harde en zachte commerciële vaardigheden.

Regie en controle in het verkoopgesprek

Leerdoel: De regie en controle hebben en houden in een klantgesprek en je doel bereiken.

Herkennen en inspelen op verschillende menstypen

Leerdoel: In het klantgesprek herkennen van en in je aanbod inspelen op verschillende menstypen

Het weerleggen van bezwaren

Leerdoel: De klant echt kunnen begrijpen om de weerstand met waarde om te buigen naar een positieve vervolgstap.

Grip op het concreet sluiten van de deal

Leerdoel: Creëer duidelijkheid door ook tussentijds te toetsen om samen met de klant te komen tot een besluit voor samenwerking.

Het creëren van belang en urgentie

Leerdoel: Urgentie creëren voor een sneller besluit en een korte salescyclus.

Afstemmen van het besluitproces

Leerdoel: Grip op het besluitproces na je gesprek door dit samen met de klant af te stemmen.
De inhoud voor in-company trainingen wordt in overleg met de opdrachtgever op maat gemaakt. Onze trainingen zijn geschikt voor elk niveau: voor startend salestalent tot doorgewinterde seniors. Voor directe impact op meetbaar sales resultaat adviseren we je om ook naar de trainingen voor Commerciële Mindset en Social Skills te kijken.

Met onderstaande trainingen groeien deelnemers in het boeken van meer kwalitatieve afspraken en het spotten van netwerk en verkoopkansen.

Gekwalificeerd een afspraak boeken

Leerdoel: Effectief en klantgericht een gekwalificeerde afspraak boeken.

Strategisch doorvragen

Leerdoel: Doorvragen en anticiperen, zodat je als partner een structureel lange termijn samenwerking aan kunt gaan.

Het pitchen en presenteren van je propositie en oplossing

Leerdoel: Je oplossing met waarde presenteren om het voor de klant zo makkelijk mogelijk te maken een positief besluit te nemen.

Van prospecting tot outreach anno 2021

Leerdoel: Effectief en efficiënt in contact komen met je prospect

Proactief accounts managen

Leerdoel: De potentie van bestaande klanten optimaliseren, door de relatie te verbeteren en uit te bouwen.

Door het verkopen van complete portfolio’s en structurele lange termijn samenwerkingen, en weg te blijven van kortingen.

Basis adviserend verkopen

Leerdoel: Klantgericht en adviesgericht verkopen, om de klant te helpen om een goed besluit te nemen.

De behoefte van de klant achterhalen

Leerdoel: De klant zo goed begrijpen dat je de behoefte achter de behoefte in kaart kunt brengen.

Strategisch doorvragen

Leerdoel: Doorvragen en anticiperen, zodat je als partner een structureel lange termijn samenwerking aan kunt gaan.

Het pitchen en presenteren van je propositie en oplossing

Leerdoel: Je oplossing met waarde presenteren om het voor de klant zo makkelijk mogelijk te maken een positief besluit te nemen

Structureel en strategisch verkopen

Leerdoel: De klant inspireren met nieuwe inzichten en een gezamenlijk visie verkopen die aansluit bij je diensten.

Onderhandelen

Leerdoel: Het ontwikkelen van een win-win situatie met harde en zachte commerciële vaardigheden.

Proactief accounts managen

Leerdoel: De potentie van bestaande klanten optimaliseren, door de relatie te verbeteren en uit te bouwen.

Het vergroten van de winkans in het boeken van afspraken, het creëren van offertes en het sluiten van opdrachten.

Gekwalificeerd een afspraak boeken

Leerdoel: Effectief en klantgericht een gekwalificeerde afspraak boeken.

Regie en controle in het verkoopgesprek

Leerdoel: De regie en controle hebben en houden in een klantgesprek en je doel bereiken.

De behoefte van de klant achterhalen

Leerdoel: De klant zo goed begrijpen dat je de behoefte achter de behoefte in kaart kunt brengen.

Strategisch doorvragen

Leerdoel: Doorvragen en anticiperen, zodat je als partner een structureel lange termijn samenwerking aan kunt gaan.

Herkennen en inspelen op verschillende menstypen

Leerdoel: In het klantgesprek herkennen van en in je aanbod inspelen op verschillende menstypen

Het pitchen en presenteren van je propositie en oplossing

Leerdoel: Je oplossing met waarde presenteren om het voor de klant zo makkelijk mogelijk te maken een positief besluit te nemen.

Grip op het concreet sluiten van de deal

Leerdoel: Creëer duidelijkheid door ook tussentijds te toetsen om samen met de klant te komen tot een besluit voor samenwerking.

Het weerleggen van bezwaren

Leerdoel: De klant echt kunnen begrijpen om de weerstand met waarde om te buigen naar een positieve vervolgstap.

Afstemmen van het besluitproces

Leerdoel: Grip op het besluitproces na je gesprek door dit samen met de klant af te stemmen.

Het creëren van belang en urgentie

Leerdoel: Urgentie creëren voor een sneller besluit en een korte salescyclus.

Onderhandelen

Leerdoel: Het ontwikkelen van een win-win situatie met harde en zachte commerciële vaardigheden.

De duur versnellen van afspraak tot opdracht en met minder activiteiten toch tot een opdracht komen.

Basis adviserend verkopen

Leerdoel: Klantgericht en adviesgericht verkopen, om de klant te helpen om een goed besluit te nemen.

Gekwalificeerd een afspraak boeken

Leerdoel: Effectief en klantgericht een gekwalificeerde afspraak boeken.

Regie en controle in het verkoopgesprek

Leerdoel: De regie en controle hebben en houden in een klantgesprek en je doel bereiken.

Strategisch doorvragen

Leerdoel: Doorvragen en anticiperen, zodat je als partner een structureel lange termijn samenwerking aan kunt gaan.

Grip op het concreet sluiten van de deal

Leerdoel: Creëer duidelijkheid door ook tussentijds te toetsen om samen met de klant te komen tot een besluit voor samenwerking.

Het weerleggen van bezwaren

Leerdoel: De klant echt kunnen begrijpen om de weerstand met waarde om te buigen naar een positieve vervolgstap.

Afstemmen van het besluitproces

Leerdoel: Grip op het besluitproces na je gesprek door dit samen met de klant af te stemmen.

Het creëren van belang en urgentie

Leerdoel: Urgentie creëren voor een sneller besluit en een korte salescyclus.

Onderhandelen

Leerdoel: Het ontwikkelen van een win-win situatie met harde en zachte commerciële vaardigheden.

Het trainen van Commerciële Vaardigheden optimaliseert je Sales Velocity. 

De Sales Velocity Formule brengt eenvoudig en datagedreven het rendement van je pipeline in kaart:

Het aantal opportunities waarmee je werkt
De gemiddelde opdrachtwaarde van je deal
De winrate / de conversie
De lengte van de salescyclus

Het aantal opportunities, de gemiddelde opdrachtwaarde en je winrate wil je het liefst verhogen.
De lengte van de salescyclus wil je het liefst verkorten. 

Wil je overleg hierover?