Interview met Stefan Kappert
Over het belang van persoonlijke ontwikkeling en de impact van 25% groei op persoonlijke doelen!
Clipit is specialist op het gebied van media monitoring & intelligence. Ons team bestaat uit 15 professionele adviseurs, data experts en intelligence specialisten. We brengen dagelijks voor ruim 400 organisaties hun media-aandacht in kaart en maken we inzichtelijk welke impact dit heeft op hun marketing- en communicatiestrategie.
Eén van de pijlers waarop Clipit is gebouwd luidt: collega’s verder brengen. Iedere collega heeft idealiter een meerjarig perspectief, een concreet doel om naar toe te groeien. Dat levert betrokkenheid en motivatie op!
Wat is jullie grootste commerciële uitdaging?
De grootste uitdaging was vooral om groot te durven denken en hiernaar te handelen richting onze opdrachtgevers. We geloven binnen Clipit echt in de hechte samenwerking met onze klanten, met service als hoogste prioriteit. Door deze manier van samenwerken, weten we wat er speelt en proberen we altijd de vraagstukken van onze klant voor te zijn en deze direct door te vertalen naar onze oplossingen. We zetten die ‘extra stap’, waar anderen ophouden. Hierbij is denken buiten de bestaande kaders essentieel, zodat zowel onze klanten als onze collega’s enorm blij worden.
Hoe ga jij hiermee om? En waarom Salescyclegroup ingeschakeld?
Ik wil mensen graag vanuit mijn rol als salesmanager vrijheid geven om te experimenteren en om een eigen werkwijze te ontwikkelen. Dit is een on-going proces waarbij ik de dialoog aan ga met mijn collega’s: ik adviseer ze en stuur ze aan.
Over Salescyclegroup had ik goede verhalen gehoord via onze partner Smart.pr. Het leek me inderdaad de juiste partij om in te schakelen als het gaat om onze pijler: collega’s verder brengen.
Waarom gekozen voor Salescyclegroup en niet de traditionele manier van training geven?
Wanneer je Salescyclegroup intypt op Google is dit de eerste zin: “Super zo’n salestraining … en dan is er morgen!”. Deze zin raakt voor mij precies de kern. De valkuil van veel trainingen is dat je na één of twee intensieve dagen van training vol goede moed weer het werkveld wordt ingestuurd. Maar door de dagelijkse taken die daar weer op je wachten val je weer snel terug in je oude gewoontes.
Salescyclegroup stopt niet na de training. Sterker nog, dan begint het programma pas. Dankzij je persoonlijke leerdoel, de persoonlijke app, shared learning sessies & het wekelijkse ‘open consulting hour’ is er veel ruimte voor reflectie en herhaling. Zowel persoonlijk als met het team. Hierdoor blijf je je – ook de weken na de gezamenlijke training – bewust van je leerdoel. Camiel en Jorien grijpen continu terug naar je doel en hoe je dit in de praktijk uitvoert. Dit zorgt ervoor dat wat eerst je ‘stretch zone’ was, je uiteindelijke ‘comfortzone’ wordt. Hierdoor voelt het als natuurlijk en wordt het een 2e natuur.
Wat is het resultaat van de samenwerking?
Gemiddeld is men 25% gegroeid op persoonlijke doelen, die direct gekoppeld waren aan grotere gemiddelde opdrachtwaarden. De offertetrajecten zijn korter geworden en offertes worden vaker geconverteerd.
Waarom zou je salescyclegroup aanbevelen aan anderen?
Als je iedere dag met volle overtuiging je werk uitvoert, verdien je het ook om persoonlijk te blijven groeien. Het is dus vooral de ‘persoonlijke groei’ waarom ik Salescyclegroup altijd zou aanraden. Camiel en Jorien prikkelen je waar nodig. Zetten je aan het denken en geven je advies waar nodig. Hierdoor biedt de training veel verfrissende inzichten en handvatten die je direct kunt toepassen op de werkvloer. Tevens is er ruimte voor zelfreflectie. Iets waar je tijdens je normale werkweek amper aan toe komt. Echt een investering in jezelf dus!
Ben je benieuwd wat media monitoring en de oplossingen van Clipit kunnen betekenen voor jouw organisatie?
Stefan vertelt je er graag meer over.
Dit was de ervaring van Stefan in zijn rol bij Clipit.
Ben jij nieuwsgierig geworden hoe wij jou kunnen ondersteunen in het behalen van de commerciële doelstellingen?
Bel ons dan op: 071- 888 5982 of stuur een bericht naar info@salescyclegroup.nl